Forum www.tsts.fora.pl Strona Główna
 Forum
¤  Forum www.tsts.fora.pl Strona Główna
¤  Zobacz posty od ostatniej wizyty
¤  Zobacz swoje posty
¤  Zobacz posty bez odpowiedzi
www.tsts.fora.pl
Witamy na forum sojuszy T.S.T.S oraz -RoH-
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie  RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
 
Poradnik - podstawowe informacje dla początkujących
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.tsts.fora.pl Strona Główna -> Artykuły- kompendium wiedzy gracza. Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Poradnik - podstawowe informacje dla początkujących

Jak oceniasz ten poradnik (w skali 1 - 5)
5 - Bardzo przydatny, treściwy, niezmiernie pomógł mi w rozbudowie
35%
 35%  [ 11 ]
4 - Dobrze napisany, widać że autor się postarał
45%
 45%  [ 14 ]
3 - Poradnik na poziomie
12%
 12%  [ 4 ]
2 - Mało treściwy, niezbyt jasno napisany, mało przydatny
0%
 0%  [ 0 ]
1 - Szkoda słów, no ale lepsze to niż nic, pozatym sam napisałbym lepszy
6%
 6%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 31

Autor Wiadomość
DeJw
Administrator


Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 1262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krynica

PostWysłany: Śro 13:40, 18 Cze 2008    Temat postu: Poradnik - podstawowe informacje dla początkujących
 
Jako iż wyszło na jaw, że nie wszyscy w akademii posiadają podstawową wiedzę o OG - co w sumie nie jest dziwne bo akademia ma uczyć - tak więc postanowiłem napisać jeszcze jeden poradnik specjalnie dla tych graczy żeby wyrównać szanse w i tak nierównej walce Wink. Tak więc zaczynajmy.

=== Punktacja ===

1 punkt odpowiada 1k (1k = 1000) wydanego dowolnego surowca.

Punkty można zarabiać na 3 różne sposoby:
1) poprzez budowę budynków (tzw. punkty względnie trwałe - o czym powiem później)
2) poprzez prowadzenie badań (tzw. punkty bezwzględnie trwałe - o tym też powiem później)
3) poprzez budowę floty oraz umocnień (tzw. punkty nietrwałe - o tym też później)

Jednak punkty można również tracić, a oto kilka powodów dla których możemy stracić punkty:
1) najczęstszym powodem jest zniszczenie (złomowanie) naszej floty przez któregoś z graczy
2) poprzez porzucenie kolonii, ponieważ jest dla nas za mała, tracimy wszystkie pkt-y które zostały wydane na wybudowanie budynków
3) poprzez zniszczenie umocnień na naszej planecie
4) poprzez dokonanie rozbiórki któregoś z budynków - za rozbiórkę płaci się połowę tego ile wynosiły koszty wzniesienia tego budynku na niższym levelu ; rozbiórka redukuje poziom danego budynku o 1 np:
Cytat:

magazyn metalu level 3 - 16k metalu
magazyn metalu level 4 - 32k metalu
magazyn metalu level 5 - 64k metalu


Tak więc jeżeli mamy magazyn metalu na poziomie 5 i chcielibyśmy go zburzyć do poziomu 4 to koszt będzie wynosił 32k / 2 = 16k.




=== Statystyki, czyli co jest co ===

Jeżeli wejdziemy do statystyk zobaczymy widok ogólny - czyli posortowanych malejąco graczy pod względem sumy zdobytych punktów. Nas nie jest trudno znaleźć gdyż zawsze jesteśmy zaznaczeni na zielono, a członkowie sojuszu w którym się obecnie znajdujemy zaznaczeni są odcieniem koloru niebieskiego. Jeśli by się uważnie przyjrzeć tej tabeli to powinniśmy zauważyć pewne znaczki przy nickach graczy - a są to "*" (informuje że gracz od ostatniej aktualizacji nie zmienił pozycji w rankingu) "+" (informuje iż gracz wspiął się w rankingu) "-" (jak nie trudno się domyślić informuje iż gracz spadł w rankingu). Dodatkowo jeżeli najedziemy myszką na którychś z tych symboli dostaniemy informację kiedy miała miejsce ostatnia aktualizacja i ewentualnie o ile pozycji zmieniła obecna pozycja danego gracza. Jak już wspomniałem punkty widoczne w tym widoku są sumą wszystkich zdobytych punktów. Jeśli przejdziemy z zakładki "punkty" do zakładki "floty" to w zasadzie niewiele się zmieni oprócz tego że zazwyczaj będziemy na innej pozycji i tych punktów będzie mniej. Jest tak dlatego że w tym widoku statystyk punkty pokazywane są nieco inaczej, tzn. 1 pkt odpowiada 1 statkowi, tak więc w zasadzie widzimy liczebność floty a nie jej wartość. Podobnie jest jeśli przejdziemy do zakładki "badania". Tutaj również 1 pkt odpowiada 1 zakończonemu badaniu.



=== Jeszcze co nieco o punktach ===

Teraz wyjaśnię te 3 rodzaje punktów o których mówiłem na początku.
1) Punkty względnie trwałe - są to punkty, których nie możemy stracić z powodu ataków innych graczy, lecz możemy je stracić burząc budynki lub porzucając kolonię.
2) Punkty bezwzględnie trwałe - są to punkty których w żaden sposób nie możemy stracić.
3) Punkty nietrwałe - są to punkty które możemy stracić jedynie z powodu ataku innego gracza.



=== Słów kilka o fs ===

FS jest to skrót od FleetSave - czyli ochrona floty. Jest to działanie wykorzystujące fakt nietykalności floty w trakcie lotu. Jest ono wykorzystywane w celu zabezpieczenia floty i surowców na czas naszej nieobecności. Aby wykonać fs potrzebna jest oczywiście flota - mogą być same transportowce. Aby dobrze wykonać fs'a należy być bardzo dokładnym gdyż jeden błąd może nas kosztować kilka miesięcy pracy. Tak więc pierwsze co musimy zrobić to sprawdzić czy nasza flota jest w stanie pomieścić tyle surowców ile chcielibyśmy zabezpieczyć. Jeśli nie to możemy albo dobudować kilka transporterów ale zabrać ze sobą tylko te surowce na których nam najbardziej zależy ( z reguły jest to deuter i kryształ ). Gdy mamy już czym przetransportować surowce wypadałoby zastanowić się który rodzaj fs'u wybrać. A oto możliwości:

1) możemy wysłać flotę na naszą inną kolonię,
2) możemy zaatakować innego gracza,
3) możemy polecieć na PZ ( pola zniszczeń ).
4) możemy zrobić zawrócone 'stacjonuj'

A teraz omówię poszczególne warianty:

1) Wysyłamy flotę najlepiej z misją stacjonuj ( za chwilę wyjaśnię dlaczego ) dobierając czas tak żeby flota doleciała najlepiej 20 - 30 minut po spodziewanej godzinie naszego powrotu do domu, gdyż trzeba wziąć pod uwagę różne nie przewidziane zdarzenia z powodu których możemy się spóźnić, a w ten sposób będziemy mieć ewentualny czas na reakcję ( gdyby coś się działo ).

2) Przy wyborze tego wariantu należy sprawdzić czy gracz jest nieaktywny i czy nie posiada przypadkiem jakiejś obrony, gdyż może na tym ucierpieć nasza flota. Należy również wziąć pod uwagę fakt iż danemu graczowi można atakować ( o ile na forum głównym OGame nie zostanie wypowiedziana wojna ) każdą planetę ( moon jest liczona jako osobna planeta ) 6 razy w przeciągu jednej doby ( od 00:00 do 24:00 ). W tym przypadku czas ustalamy w ten sposób żeby czas lotu naszej floty do danego gracza po przemnożeniu przez 2 dawał czas za jaki będziemy w domu ( o ile nie będziemy takiej floty jeszcze opóźniać ).

3) Ten wariant jest najoszczędniejszy pod względem zużywanego paliwa i stosunkowo najdłuższy, jednak aby móc z niego korzystać potrzebny będzie nam co najmniej jeden recykler gdyż tylko dzięki niemu możemy latać na PZ. Gdy już wybudujemy recykler i znajdziemy najbliższe nam PZ ( chociaż nie koniecznie musi być ono najbliższe ) zbieramy flotę, ładujemy na nią surowce i wysyłamy na dane pole zniszczeń zaznaczając misję "zbieraj". Prędkość z reguła ustala się na minimalną czyli 10%. Ten rodzaj fs'a najlepiej jest robić wieczorem / nocą, gdyż wstając rano możemy flotę zawrócić i powróci ona po takim czasie jaki upłynął od jej wysłania - czyli np. wysyłamy flotę o 22:00 i idziemy spać, wstajemy o 6:00, zawracamy flotę to powróci ona po 8 godzinach czyli w okolicy godziny 14:00.

!! UWAGA !! Jednak należy pamiętać że ten rodzaj fs'a jest również jednym z najniebezpieczniejszych z tego względu że bardzo łatwo może zostać wykryty przez falangę. Co jest szczególnie niebezpieczne gdy już zawrócimy flotę, gdyż praktycznie prócz podstawki nie pozostaje nam żadna inna linia obrony floty przez złomowaniem.

Aby się ustrzec przed tego rodzaju wypadkami, należy najpierw sprawdzić czy w zasięgu minimum 8 układów ( w obie strony ) niema żadnego księżyca.

Jednakże, jeżeli musimy zrobić fs'a na PZ i mamy księżyc w sąsiedztwie, to pozostaje nam liczyć na szczęście. Ale żeby temu szczęściu nieco pomóc proponuję zrobić następującą rzecz. O ile będzie to możliwe podzielić flotę na kilka części i wysyłać co jakiś czas ( np. 10 - 60 min ) albo z różnymi prędkościami ( np. 10%, 20% i 30% ). Ponadto można jeszcze ustawić flotę tak żeby wróciła w wyznaczonych godzinach ( czasami ta czynność może wymagać posiedzenia trochę dłużej, albo wstania nieco wcześniej ). Podam teraz przybliżone przedziały czasowe najczęstszej aktywności graczy w okresie wakacyjnym:
9.00 - 12.00
14.00 - 00.00

w okresie szkolnym:
6.00 - 9.00
11.00 - 13.00
15.00 - 00.00

Oczywiście wszystkie te czasy są przybliżone i mogą się różnić w zależności od sąsiadów. Najlepiej jest po prostu obserwować w jakich godzinach najczęściej jesteśmy skanowani.

Podstawska - czyli podesłanie zaprzyjaźnionej floty bojowej przed przybyciem agresora.


4) Zawrócone stacjonuj wykorzystuje pewną sztuczkę, a mianowicie że takiej foty nie widać na falandze i o ile nie będziemy mieć potwornego pecha naszej flocie nic się nie stanie. Jest to chyba najbezpieczniejszy sposób robienia fs'ów w początkowej fazie gry ( gdy jeszcze nie posiadamy księżyca ). Do zrobienia tego typu akcji wystarczą nam 2 nasze planetki ( może być również księżyc o ile takowego posiądziemy ). Wysyłamy flotę ( najlepiej z prędkością 10% bo długo leci i ma najmniejsze spalanie deuteru ) z jednej planety na drugą i zawracamy zanim doleci. Najlepiej w takim momencie aby wróciła wtedy gdy nam odpowiada ( do tego przydaje się dodatek o nazwie FoxGame ). Tylko należy pamiętać, żeby wysłać flotę z misją stacjonuj gdyż inaczej flota zostanie wykryta.

Teraz wyjaśnię dlaczego w pierwszym punktcie napisałem że lepiej jest przy wysyłaniu floty dawać misję stacjonuj zamiast transportuj. Otóż wiąże się to z jedną dość poważną wadą robienia fs. A mianowicie nasza flota zawsze może zostać namierzona przez urządzenie zwane falangą. Jest ono bardzo niebezpieczne z tego powodu iż precyzyjnie podaje stan floty, jej cel, czas przylotu oraz misję z jaką leci. I w momencie gdy nasza flota już będzie wracać ( lub lecieć z misją transportuj ) przeciwnik może tak dobrać prędkość swojej floty by przyleciała w odstępie nawet do 3 sekund po powrocie naszej floty. Dlatego warto jest dawać misję stacjonuj, gdyż zawsze można zawrócić flotę i tym sposobem ją ocalić. Jednak nie każdy może posiadać ową falangę. Potrzebny do tego jest księżyc, więc planując fs'a warto jest się rozejrzeć czy przypadkiem w pobliżu są jakieś księżyce. Jeżeli są to dobrym pomysłem jest przeniesienie ( o ile jest to możliwe ) swojej floty na inną kolonię w pobliżu której niema żadnych księżyców.



=== Ekspedycje i Antymateria - z czym to się je ? ===

Mankamentem tego rodzaju gier internetowych jest fakt iż działają na serwerach płatnych, a co za tym idzie trzeba płacić abonament, więc skądś trzeba brać kasę Wink. Antymateria została wprowadzona po to by gracze wspomagali finansowo grę a w zamian dostają pewne bonusy. W tym przypadku są to:
1) Komandor OGame
2) Admirał floty
3) Mechanik
4) Geolog
5) Technokrata

Każdy z tych bonusów oferuje pewne ułatwienia w grze i każdego z nich można nabyć za antymaterię na czas tygodnia za 10k lub na czas 3 miesięcy za 100k.
Ponadto za antymaterią można wezwać handlarza który umożliwia wymianę jednego surowca na drugi, jednak aby go wezwać potrzebna jest prowizja jaką pobiera w wysokości 2,5k antymaterii. Ale istnieje inny sposób pozyskania antymaterii a mianowicie ekspedycje, podczas których można nie znaleźć nic, można stracić flotę, pozyskać pewne ilości losowego surowca, znaleźć porzucone statki, natknąć się na piratów lub... znaleźć antymaterię 8). Jednak do przeprowadzania ekspedycji musimy rozwinąć technologię ekspedycji na poziom co najmniej 1. Poziom tego badania informuje nas ile maksymalnie godzin może pozostać flota na ekspedycji, a pierwiastek z poziomu badania ile ekspedycji możemy wysłać, czyli na 1ekpedycję wystarcza 1 poziom badania, na 2 ekspedycje potrzeba 4 poziom badania a na 3 ekspedycje potrzeba 9 poziom badania.




Pytania, spostrzeżenia i komentarze jak najbardziej mile widziane 8).



Post został pochwalony 3 razy

Ostatnio zmieniony przez DeJw dnia Śro 9:13, 22 Lip 2009, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Lestaf
Ludzik T.S.T.S


Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:02, 18 Cze 2008    Temat postu:
 
Zastanawia mnie jeszcze sprawa antymaterii.Już raz mi ktoś wytłumaczyła,że mozna wykupić za to admirała,ale zastanawia mnie czy fakt posiadania powiedzmy 200 sztuk antymaterii nie daje nam jakichś profitów.Nie można zamienić tego na energie,albo surowce?Czy podczas ataku innego gracza moge stracić antymaterie?



>> Zaraz dopiszę co nieco o antymaterii Wink, dzięki za zwrócenie uwagi.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
snajper16ps
Moderator


Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 777
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Niemodlin

PostWysłany: Śro 14:10, 18 Cze 2008    Temat postu:
 
bardzo dobry ten poradnik dla zielonych w naszym sojuszu sie przyda ale wątpię żeby dużo osób go czytało ale i tak masz u mnie piwko

przeczytałem



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez snajper16ps dnia Śro 18:55, 29 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Zobacz profil autora
szymon1410
Administrator


Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 18:52, 18 Cze 2008    Temat postu:
 
ACS (system walk sojuszniczych):
To możliwość wspólnej walki flot zaprzyjaźnionych graczy tak w ataku jak i obronie. Łączony atak to wspólny lot od 2 do 16 flot, połączonych rozkazem "Atak związku", na jeden wrogi cel. Floty te mogą należeć do max 5 graczy. W RW, który pojawia się po bitwie, jako agresorzy wymienione są wszystkie floty i gracze biorący udział w ataku.
Jak to zrobić:
Atak: Jeśli jesteś założycielem ataku to najpierw wybierasz swoją flotę, wybierasz cel, następnie misję "Napadaj". W zakładce Flota, pod przyciskiem "Zawróć", pojawi się opcja "Związek". Po kliknięciu na "Związek", pojawią się nowe pozycje: "Zmień nazwę związku" - w której to możesz inaczej nazwać grupę, oraz "Zaproś uczestników" - tam wpisujesz nick gracza którego chcesz zaprosić do ataku. Po lewej widnieją nicki graczy których już zaprosiłeś.
Po wpisaniu nicka, gracz ten dostanie wiadomość z zaproszeniem do ataku. Gdy zaproszona osoba wejdzie w zakładkę Flota, to po wybraniu ilości statków i kliknięciu Dalej będzie miała możliwość dołączenia się do wspólnego ataku.
Jeśli Ty sam chcesz wysłać dwie floty z innych planet, to po wysłaniu pierwszej floty wchodzisz w zakładkę Flota, wybierasz interesujące Cię statki, klikasz Dalej, by następnie dołączyć swoje statki do grupowego ataku.
Prędkość flot jest taka, z jaką prędkością leci najwolniejsza flota. Prędkość aktualnie najwolniejszej floty nie może zostać (z powodu dołączenia kolejnych flot) obniżona o więcej niż 30%.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szymon1410 dnia Śro 19:03, 18 Cze 2008, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Lestaf
Ludzik T.S.T.S


Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:37, 18 Cze 2008    Temat postu:
 
Rozwój technologii bojowej wpływa też na siłe ataku dział naziemnych,czy tylko floty?Tam jest napisane,że zwiększa siłe ataku jednostek,a działa naziemne to chyba nie jednostki...



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
DeJw
Administrator


Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 1262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krynica

PostWysłany: Śro 20:43, 18 Cze 2008    Temat postu:
 
Co prawda naziemne umocnienia to nie flota, ale na nie też działa Smile



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Śro 22:50, 18 Cze 2008    Temat postu:
 
1. Jestem pod wielkim wrażeniem że Dejw napisał to w TAKIM TEMPIE- napisal to w 24 g po tym jak napisalem ze neiwiem co to fs.
2. Nastepne pytanie będzie hmmm. dobra poprostu spytam- a gdy juz wiem zena mnie ciągnie SPORA flota by zaatakowac; na czym polega i jak wtedy zrobic FS?

z góry dziekuje- pozdrawiam Dejwa- i gratuluje za osiągi Razz (w prędkosci oczywiscie...)

Powrót do góry
szymon1410
Administrator


Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 23:06, 18 Cze 2008    Temat postu:
 
oczy_pl napisał:

a gdy juz wiem zena mnie ciągnie SPORA flota by zaatakowac; na czym polega i jak wtedy zrobic FS?


Jak to jak? Pakujesz całą flotę i zmykasz z planety. Chronisz ją w ten sposób przed zniszczeniem. Możesz ze sobą zabrać surowce i je też w ten sposób ratujesz. Wysyłasz ją z misją stacjonuj na jakąś kolonię i tyle. Jeśli nie masz kolonii wysyłasz z transportuj na planetkę kolegi ale wtedy nie bierzesz surówki. Możesz jeśli masz recka wysłać ją z misją zbieraj na Pole Zniszczeń. Nie będę pisał o najbezpieczniejszych FSach bo i tak narazie nie masz księżyca. Tyle. Dejw zresztą fajnie to opisał. Nie wiem więc tak naprawdę czego nie rozumiesz. Question



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
DeJw
Administrator


Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 1262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krynica

PostWysłany: Śro 23:15, 18 Cze 2008    Temat postu:
 
oczy_pl napisał:

1. Jestem pod wielkim wrażeniem że Dejw napisał to w TAKIM TEMPIE- napisal to w 24 g po tym jak napisalem ze neiwiem co to fs.

Dzieki Smile, ale w zasadzie to jak wstałem dziś bladym świtem (czyli o 10:00) postanowiłem coś zrobić z poziomem edukacji w akademii RazzRazzRazz. Poza tym dlatego tak rzadko piszę poradniki bo nie bardzo wiem o czym pisać. Tak więc zadawajcie pytania a będę wiedział o czym mam szukać informacji i co umieścić w poradniku. I wy skorzystacie i ja się może dowiem czegoś ciekawego Wink.


oczy_pl napisał:

2. Nastepne pytanie będzie hmmm. dobra poprostu spytam- a gdy juz wiem zena mnie ciągnie SPORA flota by zaatakowac; na czym polega i jak wtedy zrobic FS?

Skoro wiesz że ciągnie to rozumiem że masz czas na reakcję. A jeżeli tak to nie wiem do końca co powinno się zrobić, ale napiszę jak ja robię Twisted Evil. Pierwsze co robię to czekam aż flota zbliży się na jakieś 5 minut, wtedy wyłączam zasilanie na planecie ( czyli redukuję wydajność elektrowni do 0%), następnie gdy flota zbliży się na około minutę wybieram najbliższy PZ ( o ile aktualnie mam recki, lub planetkę jeżeli ich nie mam), wybieram misję zbieraj (albo transportuj jeżeli jest to planetka) i zapakowaną po brzegi flotę ( moje transportowce mieszczą ponad 8 mln surowców więc nie mam problemu z pojemnością ) puszczam w rejs na minimalnej prędkości ( oszczędność przede wszystkim Cool. I czekam aż mnie zaatakuje, zabierze mi te surowce co pozostały ( czyli nic Razz ) i zawracam flotę. Ot i cała filozofia. Mam nadzieję że się komuś przyda Wink.



Oho... widzę że szymon1410 mnie wyprzedził z odpowiedzią RazzRazz



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DeJw dnia Czw 9:25, 19 Cze 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Lestaf
Ludzik T.S.T.S


Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 8:55, 19 Cze 2008    Temat postu:
 
Interesuje mnie jeszcze sprawa księżyca...Co trzeba zrobić,żeby go mieć?



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Czw 9:19, 19 Cze 2008    Temat postu:
 
o księżycu poczytaj sobie tu: [link widoczny dla zalogowanych]

skomplikowane Smile ale sie da Razz na pewno poczatkujacy moze sobie podarowac...

Powrót do góry
DeJw
Administrator


Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 1262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krynica

PostWysłany: Czw 9:22, 19 Cze 2008    Temat postu:
 
Lestaf napisał:

Interesuje mnie jeszcze sprawa księżyca...Co trzeba zrobić,żeby go mieć?

Przede wszystkim trzeba mieć farta, bo dostanie księżyca jest prawie jak wygrana w totka. A na poważnie, to przeważnie po każdej walce na orbicie pozostaje trochę złomu i ilość tego złomu z jednej walki ( więc złom się nie sumuje ) określa szanse na powstanie księżyca. Za każde bodajże 100k złomu otrzymujemy 1% szansy powstania na księżyc, przy czym szansa nie wzrośnie powyżej 20% ( takie jest ograniczenie nadane przez programistów ). Ale opis reguł OGame przewiduje coś co się zwie "moonmaking" ( czyli jakby ktoś nie wiedział - tworzenie księżyca ). Jest w nim powiedziane ( i tutaj pozwolę sobie zacytować fragment z forum OG )
queyas napisał:

1 ) Co to takiego?
Próby księżycowe (moonmaking) polegają na umówionym wcześniej ataku, który ma na celu utworzenie pola zniszczeń na tyle dużego, aby mógł powstać księżyc.

2 ) Z kim mogę się tak umówić?
Próbę księżycową możesz przeprowadzić z każdym graczem. Najczęściej jednak próby takie występują między członkami jednego sojuszu. Na niektórych uniwersach są też gracze (czasem całe sojusze), którzy wyspecjalizowali się w przeprowadzaniu takich prób.

3 ) Kto musi stracić flotę?
Nie ma tutaj ustalonej reguły, tak więc to gracze ustalają między sobą przebieg próby. W najczęstszym przypadku jeden z graczy atakuje planetę drugiego, na której obrona jest na tyle silna, aby pokonać flotę agresora.
Innym wariantem jest walka flot agresora i obrońcy, generująca duże pole zniszczeń.

4 ) Kto zbiera szczątki po flocie?
Szczątki mogą zostać zebrane przez dowolnego gracza (także niebędącego atakującym ani obrońcą) pod warunkiem, że w ostateczności trafią one do właściciela zniszczonej floty, z której powstały lub do osoby od niego słabszej punktowo.
W przypadku zebrania złomu przez innego gracza niż właściciel zniszczonej floty konieczne jest wysłanie zgłoszenia pożyczki recyklerów: Generator maili, Wysyłanie zgłoszeń.
Jeśli straty poniósł każdy z graczy (agresor i obrońca) wówczas każdy z nich może zachować proporcjonalną do strat część złomu (zebrać złom i odesłać go do odpowiedniego gracza (z późniejszym zgłoszeniem pożyczki recyklerów) może nadal każdy z graczy)

5 ) Chcemy zrobić sobie nawzajem próby na taki sam procent. Czy każdy z nas musi lecieć recyklerami za swoją flotą, czy też możemy zebrać szczątki po flocie przeciwnika?
W przypadku, gdy próby odbywają się na taki sam procent (floty są identyczne) i odstęp pomiędzy nimi nie przekracza 24h można zebrać szczątki po flocie przeciwnika zamiast swojej. Próbę taką należy zgłosić do GO.

6 ) Czy mogę wysłać do gracza A surowce na zbudowanie floty, którą mnie zaatakuje? Czy mogę w takim przypadku zebrać złom po jego flocie?
Możesz wysłać surowce do gracza A tyko wtedy, gdy ma on mniej punktów od Ciebie, ale wtedy to on musi zebrać szczątki po flocie.

7 ) Czy próbę księżycową trzeba zgłaszać GO?
Zgłosić należy próbę opisaną w pytaniu 5 lub próbę, w której występuje wypożyczenie recyklerów.

8 ) Jak zwiększyć szanse na powstanie księżyca w czasie próby?
Szanse można zwiększyć tylko i wyłącznie zwiększając liczbę statków, które ulegną zniszczeniu (do liczby potrzebnej na uzyskanie 20%).
Szansa na powstanie księżyca nie zależy od rodzaju niszczonych statków ani żadnych zachowań takich jak np. wylogowanie się przed próbą czy wystąpienie z sojuszu.
Większą szansę daje mniejsza liczba prób na duży procent niż dużo prób na mały (np. jedna próba 20% to większa szansa niż 2x10%)

9 ) Jakie statki są najlepsze do próby księżycowej?
Pod względem kosztów najlepsze są lekkie myśliwce, jednak wymagają silniejszej obrony na ich zniszczenie. Z tego powodu w próbach księżycowych często biorą też udział transportowce i sondy szpiegowskie.


Mam nadzieję że zagadnienie związane z księżycem jest już jasne 8).


>> no i znowu ktoś mnie wyprzedził Razz... chyba się starzeje WinkRolling Eyes8)



Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez DeJw dnia Czw 9:24, 19 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Nie 11:50, 29 Cze 2008    Temat postu:
 
Zrobienie księżyca z tego co przeczytałem jest trudne ale co on takiego daje?Można na nim budować czy co?

Powrót do góry
szymon1410
Administrator


Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 12:43, 29 Cze 2008    Temat postu:
 
Tak można budować i to bardzo ważny budynek, a mianowicie falangę czujników która potrafi wykryć, po przeskanowaniu wrogiej planety, floty lecące na planetę i z niej startujące (z wyłączeniem zawróconego stacjonuj). Ponadto floty wysłanej z księżyca na inny księżyc lub PZ nie widać na wrogiej falandze (najbezpieczniejszy FS).



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Nie 15:37, 29 Cze 2008    Temat postu:
 
A jeśli atakuje planetę która ma księżyc to mogę go zniszczyć?

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.tsts.fora.pl Strona Główna -> Artykuły- kompendium wiedzy gracza. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Powered by phpBB © 2004 phpBB Group
Galaxian Theme 1.0.2 by Twisted Galaxy