Forum www.tsts.fora.pl Strona Główna
 Forum
¤  Forum www.tsts.fora.pl Strona Główna
¤  Zobacz posty od ostatniej wizyty
¤  Zobacz swoje posty
¤  Zobacz posty bez odpowiedzi
www.tsts.fora.pl
Witamy na forum sojuszy T.S.T.S oraz -RoH-
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie  RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
 
Poradnik - część 1 - faza początkowa gry

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.tsts.fora.pl Strona Główna -> Artykuły- kompendium wiedzy gracza. Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Poradnik - część 1 - faza początkowa gry

Jak oceniasz ten poradnik (w skali 1 - 5)
5 - Bardzo przydatny, treściwy, niezmiernie pomógł mi w rozbudowie
43%
 43%  [ 10 ]
4 - Dobrze napisany, widać że autor się postarał
47%
 47%  [ 11 ]
3 - Poradnik na poziomie
8%
 8%  [ 2 ]
2 - Mało treściwy, niezbyt jasno napisany, mało przydatny
0%
 0%  [ 0 ]
1 - Szkoda słów, no ale lepsze to niż nic, pozatym sam napisałbym lepszy
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 23

Autor Wiadomość
DeJw
Administrator


Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 1262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krynica

PostWysłany: Sob 13:36, 12 Kwi 2008    Temat postu: Poradnik - część 1 - faza początkowa gry
 
=== Wybór uniwersum ===

Pierwszym ważnym wyborem w naszej przyszłej karierze imperatora jest uniwersum na którym będziemy grać. Jeśli będzie to dopiero co otwarte uni początki będą trudne, ale możemy dalej zajść. Jeśli natomiast będzie to uni już istniejące od jakiegoś czasu możemy mieć łatwiejsze początki, ale za później będzie bardziej pod górkę.

Różnica polega na tym że na nowym uni jest wyścig szczurów, co znaczy tyle że każdy za wszelką cenę będzie próbować przebić się jak najwyżej. Tak więc dość wcześnie można spodziewać się nalotów na naszą planetę. Jednak jak to zazwyczaj bywa, niektórzy gracze po prostu wymiękają (czyli poprostu pozostawiają swoje konta na OG) i stają się farmami (doskonałe źródło zazwyczaj łatwej surówki). Tak więc mimo ciężkiego startu później może być łatwiej (co też nie jest do końca pewne).

A co do startu na już istniejącym uni, to na początku mamy tą przewagę iż inni gracze są od nas silniejsi, przez co na początku mamy n00b-protect (ochrona mająca na celu uniemożliwienie walki między graczami o zbyt dużej różnicy pkt-ów - ok 5 razy), w związku z czym spokojnie możemy zająć się rozwojem planetki a do tego zazwyczaj wokół nas znajduje się dość dużo nieaktywnych graczy (graczy nieaktywnych, którzy nie mają urlopu nie obowiązuje n00b-protect). Tak więc raczej niema się co martwić małą ilością posiadanego surowca. Jednakże wadą takiego uniwersum jest fakt iż coraz wyżej będziemy się znajdować w statystykach tym mocniejsi gracze będą mogli nas atakować. Tak więc decyzja należy do was 8).

=== Rozbudowa w początkowej fazie gry ===

Pierwszym krokiem jest oczywiście wybudowanie elektrowni słonecznej na 1 poziom. Później budujemy po 1 poziomie kopalni. I tak wyglądałby start 8). Radziłbym aby poziom kopalni metlu był wyższy od poziomu kopalni kryształu o conajmniej 1 poziom. Przyczyna jest taka że przy budowie jest znacznie większe zapotrzebowanie na metal niż na kryształ (wyjątkiem jest labolatorium i depozyt sojuszniczy). Gdy nasza kopalnia metalu osiągnie poziom 4-5 warto wybudować przynajmniej 1 poziom ekstraktora deuteru, gdyż mimo iż nie jest nam od razu potrzebny to później będzie ciężko bez niego prowadzić badania. Poza tym nie posiadamy podstawowego wydobycia deuteru, więc tak powoli będziemy go zbierać. Jeśli będziemy mieć zapas energii wystarczający na 1 dowolny budynek wydobywczy (kopalnia / ekstraktor) to jako odpowiednią proporcję (prócz aktualnego zapotrzebowania) można stosować czasy budowy danego budynku. Przykładowe czasy budowy:

Cytat:

kopalnia metalu - 01h 30m
kopalnia kryształu - 01h 00m
ekstraktor deuteru - 00h 30m



To w takim przypadku najrozsądniej byłoby rozbudować ekstraktor deuteru, o ile nie mamy wzmożonego zapotrzebowania na kryształ / metal. Natomiast w sytuacji gdy wszystkie budynki mają dość podobne czasy budowy warto wybudować kopalnie metalu, gdyż kolejne poziomy elektrowni słonecznej potrzebują coraz większej ilości metalu (za elektrownie dostaję się dość dużo pkt-ów, 1 000 wydanego surowca na budowę lub badania = 1 pkt).

Gdy rozwiniemy naszą kopalnie metalu do ok. 10 poziomu (oczywiście zachowując proporcje budynków) możemy zacząć planować budowę jakiejś floty. Tak więc budujemy labolatorium na 1 poziom, oraz fabrykę robotów na 2 poziom, po czym dostajemy możliwość budowy stoczni, którą budujemy na 1 poziom.

Od tego momentu możemy budować wyrzutnie rakiet (kilka nie zaszkodzi). Następnym krokiem jest przeprowadzenie kilku badań. Te badania to technologia energetyczna poziom 1 oraz napęd spalinowy pozoim 1.

Teraz uzyskujemy możliwość budowy lekkich myśliwców. Budujemy ich kilka, po czym możemy zacząć odwiedzać naszych pobliskich sąsiadów w galaktyce. Zalecałbym raczej nie odwiedzać mocniejszych od siebie, gdyż istnieje dość duże prawdopodobieństwo że będzie on mieć wybudowane kilka-kilkanaście wyrzutni rakiet mogących pokrzyżować nasze plany.

Rozsądnym rozwiązaniem tej sytuacji jest skanowanie potencjalnej ofiary sondą szpiegowską do której będzie nam potrzebny 3 poziom labolatorium + napęd spalinowy 3 + technologia szpiegowska 2. Tak wyposażeni możemy szukać graczy którzy nie posiadają jeszcze żadnych umocnień ani floty i spokojnie ich atakować. Z czasem jednak zacznie zam doskwierać brak wystarczającej pojemności na nasze łupy.

Więc rozbudowywujemy stocznię na 2 poziom o od teraz już możemy budować małe transportowce, które nie są zbyt szybkie ale za to umożliwiają kradzież większej ilości surowców.

Skoro już rozbudowaliśmy stocznię na 2 poziom, rozwijamy technologię laserową na 3 poziom i uzyskujemy dostęp do lekkich działek laserowych.

Następnym krokiem będzie dojście do ciężkiego myśliwca (trochę droższego od lekkiego myśliwca ale znacznie mocniejszego), i do dużego transportera. Potem działa jonowe, ciężkie działa laserowe i krążowniki.

Od tego momentu można zacząć zastanawiać się nad rozwojem ekonomii w postaci kolonizacji nowych planet.

CDN...

Gdyby ktoś zauważył jakiś błąd / niezgodność z rzeczywistością to proszę pisać



Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez DeJw dnia Nie 12:03, 21 Wrz 2008, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Wto 13:45, 21 Paź 2008    Temat postu:
 
a Poradnik jest zajeglebisty Very Happy

Powrót do góry
GodOfWar



Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:40, 07 Lut 2009    Temat postu:
 
nie no spoko poradnik



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
SerVoO
Ludzik aT.S.T.S


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią 14:49, 20 Mar 2009    Temat postu:
 
Fajnie rozpisane konkrety na pewno komuś sie przyda
___________________
Uniwersum 52



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SerVoO dnia Pią 14:50, 20 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Zobacz profil autora
Chimera
Ludzik T.S.T.S


Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląskie

PostWysłany: Nie 10:00, 12 Lip 2009    Temat postu:
 
Szczerze? Moim zdaniem najlepiej jest jak zaraz po rejestracji na Uni zaczyna się od rozbudowy samej elektrowni i pod nią rozbudowa kopalni metalu. Pewnie wiele osób zapyta dlaczego więc tutaj od razu zamieszczam odpowiedź. Podczas początkowej fazy gry ilość zgromadzonego i wydobywanego metalu jest bardzo niska tzn. pierwszego dnia gry możemy wybudować kopalnie metalu / kopalnie kryształu / elektrownię na około 2 poziom a później czekamy na wydobycie metalu... A gdyby taki sposób zamienić na bardziej rozwijający wydobycie ? Poniżej zamieszczam mini poradnik na pierwsze godziny Smile

Elektrownia słoneczna (poziom 1)
Kopalnia metalu (poziom 1)
Kopalnia metalu (poziom 2)
*jednocześnie w zakładce "surowce" zmniejszamy ilość wydobycia do 90%
Elektrownia słoneczna (poziom 2)
*powrót do 100% wydobycia
Kopalnia metalu (poziom 3)
Kopalnia metalu (poziom 4)
Elektrownia słoneczna (poziom 3)
*kolejna redukcja wydobycia w razie potrzeby Wink
itd. aż do momentu gdy zostaje nam ok 100 kryształu co zobowiązuje do reakcji i wybudowania kopalni kryształu Wink



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
jarkoff
Ludzik T.S.T.S


Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 7:35, 18 Lip 2009    Temat postu:
 
Poradnik bardzo konkretny jak dla mnie i wiele wyjasnia na moim etapie gry. ;]

ocena: 5



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jarkoff dnia Sob 7:36, 18 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Zobacz profil autora
BoloGRU



Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 22:15, 19 Lip 2009    Temat postu:
 
Very Happy Ja gram podobnie do schematu przedstawionego powyzej Smile

Ocena 5+/5 Smile

Pozdrawiam



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
alex
Ludzik T.S.T.S


Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Pon 1:34, 20 Lip 2009    Temat postu:
 
każdy rozwija się wg własnego uznania,najważniejsze określić cel , ja postawiłem sobie za cel jak najszybsze wybudowanie recyklera, na nowym uni jak u66 galaktyka jest zaśmiecana ogromnymi ilościami łatwego surowca którego nikt nie sprząta i nie broni. Ważne też jest aby rozwijać się technologicznie, w szczególności technologie: bojową, ochronną i opancerzenie w znaczny sposób zwiększa to nasze zdolności zarówno w ataku jak i w obronie, również napędy od których zależy nasza mobilność



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Tomasz
Ludzik T.S.T.S


Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WWA

PostWysłany: Śro 11:27, 05 Sie 2009    Temat postu:
 
Chimera napisał:

poradnik na pierwsze godziny Smile

Elektrownia słoneczna (poziom 1)
Kopalnia metalu (poziom 1)
Kopalnia metalu (poziom 2)
*jednocześnie w zakładce "surowce" zmniejszamy ilość wydobycia do 90%
Elektrownia słoneczna (poziom 2)
*powrót do 100% wydobycia
Kopalnia metalu (poziom 3)
Kopalnia metalu (poziom 4)
Elektrownia słoneczna (poziom 3)
*kolejna redukcja wydobycia w razie potrzeby Wink
itd. aż do momentu gdy zostaje nam ok 100 kryształu co zobowiązuje do reakcji i wybudowania kopalni kryształu Wink



Ja osobiście jestem za taka kolejka budowania. Poradnik dobry, ale mógłby być lepszy Smile elo



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
DeJw
Administrator


Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 1262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krynica

PostWysłany: Wto 17:33, 11 Sie 2009    Temat postu:
 
http://www.centrum-ogame.net/poradnik09.php napisał:

OGame - Budowa małego transportera

Oto schemat jak szybko dojść do małego transportera:

1. Elektrownia słoneczna (Poziom 1)
2. Kopalnia metalu (Poziom 1)
3. Kopalnia metalu (Poziom 2)
4. Elektrownia słoneczna (Poziom 2)
5. Kopalnia metalu (Poziom 3)
6. Kopalnia metalu (Poziom 4)
7. Elektrownia słoneczna (Poziom 3)
8. Kopalnia metalu (Poziom 5)
9. Kopalnia kryształu (Poziom 1)
10. Kopalnia kryształu (Poziom 2)
11. Kopalnia kryształu (Poziom 3)
12. Elektrownia słoneczna (Poziom 4)
13. Kopalnia metalu (Poziom 6)
14. Elektrownia słoneczna (Poziom 5)
15. Kopalnia kryształu (Poziom 4)
16. Elektrownia słoneczna (Poziom 6)
17. Kopalnia kryształu (Poziom 5)
18. Kopalnia kryształu (Poziom 6)
19. Ekstraktor deuteru (Poziom 1)
20. Elektrownia słoneczna (Poziom 7)
21. Ekstraktor deuteru (Poziom 2)
22. Ekstraktor deuteru (Poziom 3)
23. Elektrownia słoneczna (Poziom 8)
24. Ekstraktor deuteru (Poziom 4)
25. Ekstraktor deuteru (Poziom 5)
26. Ekstraktor deuteru (Poziom 6)
27. Elektrownia słoneczna (Poziom 9)
28. Fabryka robotów (Poziom 1)
29. Fabryka robotów (Poziom 2)
30. Laboratorium badawcze (Poziom 1)
31. Technologia energetyczna (Poziom 1)
32. Napęd spalinowy (Poziom 1)
33. Napęd spalinowy (Poziom 2)
34. Stocznia orbitalna (Poziom 1)
35. Stocznia orbitalna (Poziom 2)
36. MAŁY TRANSPORTER

Może komuś się przyda Smile

snajper16ps:
Dać link dejwowi to już szpanuje Razz



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Sional
Ludzik T.S.T.S


Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 2:05, 13 Sie 2009    Temat postu:
 
Poradnik super!!!!
5/5 duzo mi powiedzial Smile



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.tsts.fora.pl Strona Główna -> Artykuły- kompendium wiedzy gracza. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Powered by phpBB © 2004 phpBB Group
Galaxian Theme 1.0.2 by Twisted Galaxy