Forum www.tsts.fora.pl Strona Główna
 Forum
¤  Forum www.tsts.fora.pl Strona Główna
¤  Zobacz posty od ostatniej wizyty
¤  Zobacz swoje posty
¤  Zobacz posty bez odpowiedzi
www.tsts.fora.pl
Witamy na forum sojuszy T.S.T.S oraz -RoH-
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie  RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
 
Poradnik - część 2
Idź do strony 1, 2, 3  Następny

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.tsts.fora.pl Strona Główna -> Artykuły- kompendium wiedzy gracza. Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Poradnik - część 2

Jak oceniasz ten poradnik (w skali 1 - 5)
5 - Bardzo przydatny, treściwy, niezmiernie pomógł mi w rozbudowie
50%
 50%  [ 11 ]
4 - Dobrze napisany, widać że autor się postarał
36%
 36%  [ 8 ]
3 - Poradnik na poziomie
13%
 13%  [ 3 ]
2 - Mało treściwy, niezbyt jasno napisany, niezbyt mi się przydał
0%
 0%  [ 0 ]
1 - Szkoda słów, sam napisałbym lepszy
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 22

Autor Wiadomość
DeJw
Administrator


Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 1262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krynica

PostWysłany: Pią 23:42, 18 Kwi 2008    Temat postu: Poradnik - część 2
 
=== Co nieco o kolonizacji ===

Kolonizacja, czyli coś bez czego nie da się uniknąć chcąc rozwijać swoje imperium. Pozwolę sobie zacząć od rzeczy podstawowej, a mianowicie o statku kolonizacyjnym, którego możliwość budowy otrzymujemy już na 4 poziomie stoczni i rozwiniętym na 3 poziom napędzie impulsowym. Po zaopatrzeniu się w takowe statki jedyne co pozostaje to kolonizacja nowych planet i rozszerzanie strefy wpływów naszego imperium. Jednak szybko pojawia się pytanie "Czy wszytkie planety posiadają takie same rozmiary Confused ?". Jak szybko można się przekonać odpowiedź brzmi, nie Smile. Tak więc zamieszczam tabelę z rozmiarami planet na poszczególnych pozycjach w układach słonecznych.

Cytat:

Oto schemat wielkości planet w zależności od pozycji.
Masz 60% szans, że planeta będzie miała taki rozmiar:
Planeta na pozycji 1 ma 48-80 pól. Średnio: 64 pola.
Planeta na pozycji 2 ma 53-83 pól. Średnio: 68 pól.
Planeta na pozycji 3 ma 54-82 pól. Średnio: 73 pola.
Planeta na pozycji 4 ma 108-238 pól. Średnio: 173 pola.
Planeta na pozycji 5 ma 95-239 pól. Średnio: 167 pól.
Planeta na pozycji 6 ma 82-228 pól. Średnio: 155 pól.
Planeta na pozycji 7 ma 116-173 pól. Średnio: 144 pola.
Planeta na pozycji 8 ma 123-177 pól. Średnio: 150 pól.
Planeta na pozycji 9 ma 129-188 pól. Średnio: 159 pól.

Planeta na pozycji 10 ma 79-122 pól. Średnio: 101 pól.
Planeta na pozycji 11 ma 81-116 pól. Średnio: 98 pól.
Planeta na pozycji 12 ma 85-129 pól. Średnio: 105 pól.
Planeta na pozycji 13 ma 60-160 pól. Średnio: 110 pól.
Planeta na pozycji 14 ma 42-126 pól. Średnio: 84 pola.
Planeta na pozycji 15 ma 54-149 pól. Średnio: 101 pól.

Masz 40% szans, że planeta będzie miała mniej lub więcej pól niż podano w powyższym schemacie.
Odchylenia od wartości oczekiwanej (średniej) są wyjątkowo duże dla planet z pozycji 4-6.



Jak nietrudno zauważyć planety na pozycjach 7 - 9 posiadają największe wartości średniego rozmiaru spośród planet o największym spodziewanym rozmiarze planety, przez co najopłacalnej jest kolonizować właśnie te planety Smile. Chociaż prawdą jest fakt iż najczęściej te największe planety trafiają się na pozycjach 4 do 6 to jednak jest tam również największa rozbieżność oczekiwanych rozmiarów planet. Należy jeszcze znać pewną zależność odnośnie deuteru oraz energii. Otóż im bliżej początku układu tym więcej energii będzie produkować nasza elektrownia słoneczna oraz satelity słoneczne, ale za to spadnie wydobycie deuteru (im niższa minimalna temperatura planety tym większe wydobycie deuteru). Sytuacja zacznie się odwracać jeśli zaczniemy się zbliżać do końca układu.

Kolejnym problemem który chciałbym poruszyć jest świeżo skolonizowana planeta, a konkretnie jej rozmiar. Chodzi mi tutaj o zastanowienie się od jakiego rozmiaru planety będą nam się przydawać najbardziej. Oczywistą zdaje się odpowiedź "im większa tym lepsza 8)", co oczywiście jest prawdą. Lecz planetą o najmniejszym rozmiarze, którą moim zdaniem można pozostawić jako już przydatną jest około 150 pól. Kolonia o takim rozmiarze właściwie zagospodarowana jest w stanie produkować ok 4k metalu / h, 2k kryształu / h oraz 1k deuteru / h. Co nie znaczy że nie da się więcej Wink.

Tylko rodzi się kolejne pytanie "Co zrobić z kolonią która ma poniżej 150 pól ?". Wyjście jest proste aczkolwiek niekoniecznie oczywiste. Proponowałbym pozostawić taką kolonię i rozwijać dopóki się nie zapełni. Jedyne co opłaca się budować na takiej planecie to kopalnie i ew. stocznia. W momencie gdy skolonizujemy maksymalną ilość koloni (czyli 8 ) warto jest porzucić kolonie o ilości pól poniżej 120 i spróbować szczęścia z ich kolonizacją jeszcze raz.

Tak wiemy już czym, wiemy jak, wiemy gdzie. Teraz opowiem o strategii kolonizacji. Może to zabrzmieć dziwnie (a może nawet śmiesznie) ale wybór miejsca na swoje kolonie nie jest bez znaczenia, a umiejętne ich rozmieszczanie może przesądzić o naszym powodzeniu w dalszym etapie gry. Na początek należy zrozumieć wady i zalety 2 systemów kolonizowania. Pierwszy z nich to "W kupie siła", a polega on na tym że (jak nie trudno się domyślić) zakładamy kolonie dość blisko siebie (albo nawet w jednym układzie). Zaletą tego rozwiązania jest stosunkowo krótki czas przelotu z jednej koloni na drugą (czyli mamy możliwość szybkiego transportu surowców i szybkiej zbiórki floty). Natomiast wadą tego rozwiązania jest... właściwie 0% ukrycia się. Chodzi tutaj o to że im bardziej rozproszone kolonie tym większy % ukrycia. Np posiadamy kolonie w jednym układzie, jeżeli ktoś zacznie nas atakować to bez problemu będzie widział nasze kolonie, przez co tracimy możliwość tymczasowego ukrycia surowców z dala od naszego źródła kłopotów. Jednakże jeżeli zdecydujemy się na drugi sposób kolonizowania "Igła w stogu siana" uzyskujemy możliwość robienia dłuuuugich fs'ów , ewakuacji surowców z zagrożonego obszaru oraz znacznie rozszerzamy zakres naszych ataków na farmy. Minusem tego rozwiązania jest dość długi czas lotu z między koloniami (w przypadku organizacji ataku możemy skorzystać z opcji łączenia flot, którą też omówię), dodatkowo istnieje możliwość że zainteresuje się nami większa ilość najczęściej mocniejszych graczy.

To by było tyle na temat kolonizacji 8).



=== Coś dla prawdziwych szpiegów ===

Technologia szpiegowska dostępna od 3 poziomu labolatorium badawczego jest chyba najczęściej wykorzystywaną technologią w całej grze. Więc teraz pozwolę sobie opisać wszelkie niuanse szpiegowania i tego co widać w raporcie szpiegowskim.

Cytat:

System szpiegowania wroga

* Jeśli wróg ma większy poziom technologii szpiegowskiej niż Ty to:

S = LiczbaTwoichSond - ( PozSzpiegWroga - PozSzpiegTwój )^2

* Jeśli wróg ma równy Twojemu poziom technologii szpiegowskiej to:

S = LiczbaTwoichSond

* Jeśli wróg ma mniejszy od Ciebie poziom technologii szpiegowskiej to:

S = LiczbaTwoichSond + ( PozSzpiegTwój - PozSzpiegWroga )^2


To, co uzyskasz ze szpiegowania pokazuje schemat:

S <= 1 : surowce
S = 2 : surowce + flota
S = 3; 4 : surowce + flota + obrona
S = 5; 6 : surowce + flota + obrona + budynki
S >= 7 : surowce + flota + obrona + budynki + technologia



Jak nietrudno zauważyć im więcej wysyłamy sond na przeszpiegi tym większa szansa na zdobycie większej ilości informacji, ale rośnie również procentowa szansa na przechwycenie naszych sond (czyli ich zestrzelenie). Jednakże należy wiedzieć iż szansa na wykrycie sondy zależy również od ilości znajdującej się na niej floty. Czyli przeciwnik może posiadać technologię szpiegowską na poziomie wyższym do nas lecz szansa na wykrycie będzie 0%, ponieważ może akurat nie posiadać floty na orbicie.


=== Recyklery oraz niezwykłe zastosowanie sond ===

Recyklery, czyli statki kosmiczne (dostępne na 4 poziomie stoczni, 6 poziomie labolatorium badawczego, 2 poziomie technologii ochronnej oraz 6 poziomie napędu spalinowego) służące głównie do zbierania szczątków (najczęściej po bitwie) z orbity planety (zarówno naszej jak i obcej) czyli tzw pola zniszczeń (PZ).
Lecz aby wysłać recykler na PZ wymagane jest aby nie było ono puste. Tak więc planując pozbierać resztki po naszym ataku na danego gracza (o ile nie posiada on żadnych resztek na swojej orbicie) atakujemy go 1 sondą szpiegowską (!! CO NIE JEST LICZONE JAKO ATAK NA DANEGO GRACZA !!) w ten sposób tworzymy PZ, i możemy już wysyłać recyklery żeby po nas posprzątały Wink.

Wydawało by się że niewart uwagi szczegół, ale w przypadku gdy chcemy zezłomować flotę innego gracza to najlepszy sposób pozyskania w miarę darmowego surowca. Należy jednak pamiętać że po zniszczeniu danego statku pozostaje po nim zaledwie 30% metalu i kryształu.



Mam nadzieję że chociaż częściowo zaspokoiłem waszą ciekawość na temat kolonizowania oraz szpiegowania Wink.


W razie jakichś niezgodności z rzeczywistością proszę pisać. !! KOMENTARZE MILE WIDZIANE Smile !!


CDN...



Post został pochwalony 3 razy

Ostatnio zmieniony przez DeJw dnia Śro 22:14, 29 Paź 2008, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Sob 10:50, 19 Kwi 2008    Temat postu:
 
co do uzyskiwania pol na planetach sie nie zgodze z tym co pisza na FAQ ogame jak i zarowno to co wkleiles tutaj, bo nie raz mi sie zdarzalo dostawac znacznie mniejsza ilosc pol niz podaja. Naprzyklad na 8 i 9 dostawalem zamiast od 120 paru to 80 pol Neutral. Przy kolonizacji trzeba miec niesamowite szczescie w tym zeby dostac pokazna kulke :]

Powrót do góry
Vale
Administrator


Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 10:54, 19 Kwi 2008    Temat postu:
 
giezmo napisał:

co do uzyskiwania pol na planetach sie nie zgodze z tym co pisza na FAQ ogame jak i zarowno to co wkleiles tutaj, bo nie raz mi sie zdarzalo dostawac znacznie mniejsza ilosc pol niz podaja. Naprzyklad na 8 i 9 dostawalem zamiast od 120 paru to 80 pol Neutral. Przy kolonizacji trzeba miec niesamowite szczescie w tym zeby dostac pokazna kulke :]




Masz 40% szans że planeta będzie miała mniej lub więcej pól niż jest podane. To nie wina poradnika tylko pech Razz



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
DeJw
Administrator


Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 1262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krynica

PostWysłany: Sob 10:55, 19 Kwi 2008    Temat postu:
 
Zgadza się że zdarzają się odchylenia, ale mi przeważnie trafiały się o rozmiarze 124 pola, a pozatym
Cytat:

Masz 40% szans, że planeta będzie miała mniej lub więcej pól niż podano w powyższym schemacie.

z takim szczęściem to tylko grać w totolotka.

giezmo napisał:

Naprzyklad na 8 i 9 dostawalem zamiast od 120 paru to 80 pol Neutral

To jeszcze nie tak źle. Mi raz się trafiła o 69 polach.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Sob 13:46, 19 Kwi 2008    Temat postu:
 
Omg... wy myslicie ze wyslecie statek i odrazu 300 pol ? ja zanim dostalem takie planety jak chcialem z 20 kolonizatorow zuzylem

Powrót do góry
DeJw
Administrator


Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 1262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krynica

PostWysłany: Sob 14:03, 19 Kwi 2008    Temat postu:
 
Odkąd pamiętam były narzekania i lemęty na te przeklęte kolonie. Zawsze nie są takie jakie by nas satysfakcjonowały. Rzecz normalna, nie zawsze (o ile wogóle) dostajemy to co chcemy. Można powiedzieć że ma się dużo szczęścia jak chociaż 1 z kolonii będzie miała powyżej 200 pól. Taki niefart może wynikać z tego że mamy aż 60% na wylosowanie planety z podanego przedziału, 40% szansy że nie będzie to rozmiar z przedziału, czyli będzie większa albo mniejsza od spodziewanej wielkości. Jeżeli już będziemy mieć fara wstrzelić się w to 40%, to mamy (zakładając równy podział) 50% szansy na trafienie do tego przedziału większych planet. Więc jak widać nie jest to takie proste jakby się wydawało, gdyż ostatecznie mamy jakieś 20% szansy że trafi nam się kolonia marzeń. Zatem pozostaje mi życzyć wam wytrwałości i cierpliwości w kolonizacji.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
walman
Moderator


Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LB

PostWysłany: Sob 16:27, 19 Kwi 2008    Temat postu:
 
ja tam nie narzekam ;p mam w sumie 7 kolonii, tylko 2 ponizej 100 pol a najwieksza 282 Very HappyVery HappyVery Happy



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Philo



Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LB City

PostWysłany: Sob 15:40, 26 Kwi 2008    Temat postu:
 
Bardzo ciekawy poradnik Smile O sondach mi sie przydało ;] A co do kolonii, to mam 2 i nie narzekam, 1 - 177pól i 2 - 129 wiec nie jest źle Smile Imperium się rozrasta =)



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Sob 9:51, 03 Maj 2008    Temat postu:
 
Moja najmniejsza planeta jest matka... porzucalem kazda kolonie ponizej 170 pol... stracilem niby troche kolonizatorow, ale teraz sie w ogole nie martwie o zabudowanie planety Smile Moze troche surowa taktykaale mysle ze oplacalna

Powrót do góry
DeJw
Administrator


Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 1262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krynica

PostWysłany: Sob 10:13, 03 Maj 2008    Temat postu:
 
No to w takim razie będę trochę stratny, mam tylko jedną kolonie większą od matki, a pozostałe są rozmiarach 122 - 144 (z przewagą tych większych Razz)



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Sob 10:30, 03 Maj 2008    Temat postu:
 
Postanowilem zastosowac taka taktyke gdyz nabylem to doswiadczenie na 50 uni jak mialem kolonie 144 pola i ja calkiem zabudowalem ( 27 metal, 24 krysztal itp ) wiec jak chcialbym ja porzucic stracilbym sporo pkt a ja chcialem wiecej i wiecej Very Happy wiec pomyslalem ze tego bledu juz nie popelnie

Powrót do góry
walman
Moderator


Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LB

PostWysłany: Sob 10:48, 03 Maj 2008    Temat postu:
 
czyli jednak jak porzuce kolonie to strace pkt ktore na niej nabilem? =/ I jeszcze jedno pytanko - czy traci sie tez pkt jak wyburzam budynki?



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
DeJw
Administrator


Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 1262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krynica

PostWysłany: Sob 10:51, 03 Maj 2008    Temat postu:
 
walman napisał:

czyli jednak jak porzuce kolonie to strace pkt ktore na niej nabilem? =/ I jeszcze jedno pytanko - czy traci sie tez pkt jak wyburzam budynki?


No niestety jedno i drugie. Tylko że w drugim przypadku jeszcze za to płacisz :-/

kacperus napisał:

nabylem to doswiadczenie na 50 uni jak mialem kolonie 144 pola i ja calkiem zabudowalem


Człowiek uczy się całe życie a i tak umiera głupi Wink. Mam nadzieję że nie będę zmuszony porzucać kolonii...



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Sob 12:01, 03 Maj 2008    Temat postu:
 
Za wszystkie budynki jakie wybudowales na kolonii dostajesz pkt a jak ta kolonie porzucisz pkt tracisz Sad Wybudrzenie budynku zabiera niestety pkt ( nie dosc ze pkt to i surowce, zgroza co nie ? Very Happy )
Aaaa i walman jak juz Vale wczesniej mowil wiecej forum Razz tam wszystkie twoje watpliwosci zostana rozwiane Smile

Powrót do góry
walman
Moderator


Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LB

PostWysłany: Sob 12:23, 03 Maj 2008    Temat postu:
 
no ok, tak jakos tu napisalem bo mi blizej bylo.. postaram sie nastepnym razem szukac takich rzeczy gdzie indziej Wink



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.tsts.fora.pl Strona Główna -> Artykuły- kompendium wiedzy gracza. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Powered by phpBB © 2004 phpBB Group
Galaxian Theme 1.0.2 by Twisted Galaxy