Autor |
Wiadomość |
|
DeJw
Administrator
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 1262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krynica
|
Wysłany: Sob 14:32, 02 Sie 2008 Temat postu: Czy wiedziałeś że... |
|
|
Kilka ciekawostek oraz informacji które na prawdę warto znać.
============ z forum OG ===========
Cytat: Czy jest jakiś limit ataków nałożony na gracza?
Tak. Każdemu graczowi możesz zaatakować każdą z planet tylko 6 razy w ciągu doby (liczonej od godz. 0.00 do 24.00) [Uwaga, księżyce są liczone tak jak osobna planeta].
Łamanie tej reguły znane jest jako "bashing" (czyt. reguła "ciągłych atakow").
UWAGA! Jako atak liczone jest także każde wysłanie z misją Szpieguj floty INNEJ niż same sondy szpiegowskie, nie jest natomiast liczone wysłanie jednej sondy z misją Atakuj by utworzyć Pole Zniszczeń (więcej szczegółów: [link widoczny dla zalogowanych]).
Ataki rakietowe nie są liczone jako atak w sensie reguły basha.
W przypadku wojny między dwoma sojuszami zasada basha nie obowiązuje.
Więcej informacji na temat przepisów bashingu znajduje się w punkcie 5. [link widoczny dla zalogowanych]. |
Cytat: Czy po sześciu atakach na jedną z planet gracza mogę atakować inne planety (tego samego gracza lub innego) w ciągu tych 24 godzin?
Tak. Ataki na każdą z planet liczy się osobno. Zatem jeśli gracz ma 9 planet to możesz go zaatakować 9 razy po 6 ataków czyli 54 razy, plus każdy księżyc po 6 ataków i można dojść aż do 108 ataków. |
Cytat: Parametry bojowe jednostek
* Punkty strukturalne to suma metalu i kryształu potrzebnego do zbudowania jednostki:
PktStrukturalne = Metal + Kryształ
* Siła osłon określa wytrzymałość opancerzenia jednostki, czyli ilość obrażeń, po otrzymaniu których jednostka jest niszczona z prawdopodobieństwem 100% (patrz Prawdopodobieństwo zniszczenia statku lub obrony).
SiłaOsłon = PktStrukturalne / 10 * ( 1 + PoziomOpancerzenia * 0,1 )
* Siła powłoki określa jak wiele obrażeń może pochłonąć powłoka ochronna jednostki bez szkody dla osłon. Ponadto, jeśli SiłaPowłoki > 100 * SiłaAtaku, wówczas trafienia są absorbowane bez jakiejkolwiek szkody dla jednostki. Powłoki ochronne regenerują się na początku każdej rundy walki.
SiłaPowłoki = WartośćPodstawowa * ( 1 + PoziomTechOchronnej * 0,1 )
* Siła ataku określa obrażenia zadawane jednostce (powłoce lub osłonom) przy trafieniu, gdy SiłaPowłoki <= 100 * SiłaAtaku.
SiłaAtaku = WartośćPodstawowa * ( 1 + PoziomTechBojowej * 0,1 )
* Szybkie działa okreslają szansę na ponowny atak w danej rundzie po trafieniu w określony typ jednostki. Domyślnie wszystkie jednostki posiadają ilość szybkich dział 1 (wtedy poniższy wzór jest zawsze poprawny). Więcej informacji oraz obliczeń można znaleźć w: FAQ: Statki i floty
Szansa [%] = 1 - 1 / IlośćSzybkichDział
Prawdopodobieństwo zniszczenia statku lub obrony
Prawdopodobieństwo zniszczenia statku lub obrony zależy od wielkości uszkodzeń podczas walki, od momentu otrzymania 30% obrażeń.
Np. 40% uszkodzenia opancerzenia to 40% prawdopodobieństwa zniszczenia statku lub budynku obronnego w danej rundzie. |
============ Porównanie statków ===========
- - - WSP. Ładowność Prędkość Zużycie paliwa
Panc 10,57 750 10 000 250
LM 8,20 50 12 500 20
BMB 8,00 5 000 4000 (5000) 1 000
KRK 6,88 800 15 000 300
CM 6,83 100 10 000 75
OW 6,20 1 500 10 000 500
Ni 5,75 2 000 5 000 1 000
GS 4,75 1 000 000 100 1
wsp = atak / ( tarcza + powłoka )
(przy obliczeniach brane pod uwagę były wartości podstawowe.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
 |
|
snajper16ps
Moderator
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 777
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Niemodlin
|
Wysłany: Sob 14:37, 02 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
noo ładnie dejw to oznacza że najbardziej opłaca się budować pancki
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 12:30, 03 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Najlepiej zrobić sobie bunkier zanim sie wstapi w top 1000.Przynajmniej bedzie odstraszało graczy z poza top 500.A po ataku zawsze obrona sie odbudowuje w pewnym stopniu
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 0:20, 04 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Zlosnik85 napisał: Najlepiej zrobić sobie bunkier zanim sie wstapi w top 1000.Przynajmniej bedzie odstraszało graczy z poza top 500.A po ataku zawsze obrona sie odbudowuje w pewnym stopniu |
Jaki bunkier??
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
szymon1410
Administrator
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 0:59, 04 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Bunkier, czyli planeta z ogromną ilością obrony, na której trzymana jest flota i surowce. Styl gry którego nie polecam. Zawsze się znajdzie taki, kto zjedzie nam ten bunkierek, ale każdy ma swój styl gry.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Urier
Ludzik aRoH
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Władysławowo
|
Wysłany: Wto 1:15, 19 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
a ja mam pytanie i nie wiem gdzie je zamiescic wiec pisze tu....to tak o ciekawostke...jaka jest najmniejsza a jak najwiękrza planeta na o game? i czy na poszczególnych uni mogą to być różne wartosci? bo jak u mnie to na u 31 zdazyla mi sie planetka 46 pól(żal.pl) za to na u 59...mniam...319 pól xD
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
snajper16ps
Moderator
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 777
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Niemodlin
|
Wysłany: Wto 2:17, 19 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
to niema znaczenia które uni skrypt jest ten sam
skrypt decyduje ile pól planeta może mieć jedynie można przypuszczać ale i tak może mieć inną wartości masz 60% szans, że planeta będzie miała taki rozmiar:
Planeta na pozycji 1 ma 48-80 pól. Średnio: 64 pola.
Planeta na pozycji 2 ma 53-83 pól. Średnio: 68 pól.
Planeta na pozycji 3 ma 54-82 pól. Średnio: 73 pola.
Planeta na pozycji 4 ma 108-238 pól. Średnio: 173 pola.
Planeta na pozycji 5 ma 95-239 pól. Średnio: 167 pól.
Planeta na pozycji 6 ma 82-228 pól. Średnio: 155 pól.
Planeta na pozycji 7 ma 116-173 pól. Średnio: 144 pola.
Planeta na pozycji 8 ma 123-177 pól. Średnio: 150 pól.
Planeta na pozycji 9 ma 129-188 pól. Średnio: 159 pól.
Planeta na pozycji 10 ma 79-122 pól. Średnio: 101 pól.
Planeta na pozycji 11 ma 81-116 pól. Średnio: 98 pól.
Planeta na pozycji 12 ma 85-129 pól. Średnio: 105 pól.
Planeta na pozycji 13 ma 60-160 pól. Średnio: 110 pól.
Planeta na pozycji 14 ma 42-126 pól. Średnio: 84 pola.
Planeta na pozycji 15 ma 54-149 pól. Średnio: 101 pól.
a co do największej planety jaką widziałem to 324 pola
najmniejsza za to to tylko 26 pól
z reguły planeta z 200 polami nigdy nie będzie cała zabudowana więc nie powinno się szukać większych planet bo taka wystarczy
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
DeJw
Administrator
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 1262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krynica
|
Wysłany: Wto 8:03, 19 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Urier napisał: a ja mam pytanie i nie wiem gdzie je zamiescic wiec pisze tu....to tak o ciekawostke...jaka jest najmniejsza a jak najwiękrza planeta na o game? i czy na poszczególnych uni mogą to być różne wartosci? bo jak u mnie to na u 31 zdazyla mi sie planetka 46 pól(żal.pl) za to na u 59...mniam...319 pól xD | Zapraszam do przeczytania drugiej części mojego poradnika w dziale "pomoc" .
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek9272
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z uni25
|
Wysłany: Pią 10:20, 17 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
najmniejsza o ile sie nie myle to 23 pola
a najwieksza 324 .
Jezeli wystapi bug przy kolonizacji planeta moze miec 334 pola / lub 342 przypadki autentyczne a srednica miala dalej 18k jak w przypadku 324 pol 
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
DeJw
Administrator
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 1262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krynica
|
Wysłany: Pią 16:30, 17 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
W czasach jak grałem na U17 to największa jaka mi się trafiła miała 412 pola i znajdowała się na 14 pozycji w układzie. To było coś .
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
szymon1410
Administrator
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 16:38, 17 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
412?? Dejwi... coś ci się chyba z lekka przewidziało
Byłby to rekord ogame.pl, a moze nawet ogame europe 
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
DeJw
Administrator
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 1262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krynica
|
Wysłany: Pią 16:45, 17 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
No teraz trudno mi potwierdzić, bo na U17 grałem ponad 3 lata temu a żadnego screena nie robiłem bo uważałem że takie wielkości są normalne. Nikt mi nie powiedział że planetka o ilości pól 400+ to jest coś . Kurcze szkoda że screena nie zrobiłem ;(
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
abdulzopola
Ludzik aT.S.T.S
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z opola
|
Wysłany: Wto 17:17, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Ten skrypt to nie do końca prawda , mam planete na pierwszej pozycji co to ma 35 pól (to dopiero jest żal) , oczywiście cała już zabudowana , same kopalnie. 
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
snajper16ps
Moderator
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 777
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Niemodlin
|
Wysłany: Wto 18:08, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
jest napisane że masz 60% szans ze będzie taka ale może być mniejsza ja bym nawet takiego kurdupla na grawitony nie trzymał
więc znalazłeś się w tych 40% co ma mniejsze
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
abdulzopola
Ludzik aT.S.T.S
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z opola
|
Wysłany: Wto 18:40, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Nie no na razie jak jestem jeszcze słabym graczem to ją potrzymam, dla surowców (zamiast e.słonecznej mam same satelity ) i sorki za te 40% -moje niedoczytanie.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|